Gevraagd naar de factoren die het succes van Wolky bepalen, zegt Kees: “Er zijn mensen die houden van handel; wij houden in de eerste plaats van ons vak. We zijn er niet op uit snel een slag te slaan, maar werken gericht op de lange termijn.” Dat laatste is een typische trek van familiebedrijven, waarbij verder opvalt dat Wolky ook in relaties met werknemers, dealers en fabrikanten kiest voor de lange duur, voor kwaliteit, en prijzenslagen afwijst. “Gerommel met marges accepteren we niet. En we wijken evenmin voor een euro minder naar China uit.” In dat opzicht verschillen vader en zoon weinig van elkaar. Er is veel aandacht voor kwaliteitsverbetering. “Dat scherpe, kritische oog voor kwaliteit: dat is iets waar we continue mee bezig zijn. Het heeft er mede toe geleid dat Wolky in de markt als vooruitstrevend wordt ervaren.” Aanvullend zijn ze wel: Anthony: “Mijn vader heeft gezorgd voor het fundament, de visie achter het merk Wolky. Hij is wat beschouwender dan ik ben, hij weegt de zaken zorgvuldig af.” Kees: “Anthony is resoluter dan ik. Hij pakt de zaken gelijk aan, zorgt voor een verfrissende blik. De voortdurende modernisering van de collecties, de vernieuwing en verbreding en het wat jonger positioneren van Wolky is absoluut ook zijn verdienste. Ik volg het nu alweer jaren van de kantlijn en ik vind het mooi om te zien hoe het merk zich verder ontwikkelt.’