Grootste Wolky collectie
Gratis achteraf betalen & gratis retour
Veilig online shoppen
Spaar voor korting bij iedere aankoop

Veelgestelde vragen

Voor vragen en advies kun je altijd bij ons terecht. We staan klaar om je te helpen! Bekijk onderstaande veel gestelde vragen voor snel antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet bij? Neem contact met ons op en we helpen je verder.

BESTELLEN

Schoenen bestellen op onze website gaat heel gemakkelijk; we laten je de stappen zien:

  1. Wanneer je een artikel wilt bestellen in onze webshop, kies dan eerste de gewenste maat en kleur. De genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  2. Voeg het artikel toe aan de winkelwagen en kies of je verder wilt shoppen of wilt afrekenen.
  3. Wanneer je klaar bent met winkelen, klik je op het winkelwagentje rechts bovenin het scherm.
  4. Controleer je winkelwagen en klik vervolgens op ‘afrekenen’.
  5. Er wordt nu gevraagd of je al Wolky&Me lid bent van Wolkyshop. Ben je al lid? Vul dan jouw inloggegevens in. Zo weet het systeem al verdere informatie van jou en gaat bestellen een stuk sneller. Ben je nog geen klant? Dan kun je ervoor kiezen een Wolky&Me account aan te maken of af te rekenen als gast.
  6. Vul de gegevens in die nodig zijn voor het versturen van je bestelling.
  7. Geef vervolgens aan of je nog een notitie wil achterlaten voor ons of voor de pakketbezorger. Standaard worden alle pakketten naar België verzonden met DPD.
  8. Hierna verschijnt het betalingsscherm. Geef aan via welke methode jij het liefst betaalt en vervolg het betalingsproces. Vervolgens ontvang je van ons een e-mail waarin we jouw bestelling bevestigen.

Meer informatie over bestellen vind je hier. 

Onze klantenservice helpt je graag via een andere weg verder. Je kunt ook een bestelling plaatsen via e-mail of telefoon. Om je snel verder te kunnen helpen is het handig als je ons alvast de volgende informatie stuurt: de bestelling die je wilt plaatsen, jouw naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum. Wij helpen je zo snel mogelijk verder! Bekijk hier alle manieren om onze klantenservice te bereiken.

Nadat de betaling heeft plaatsgevonden en de bestelling is geplaatst, ontvang je binnen enkele minuten een orderbevestiging in je e-mail. Let op dat deze e-mail ook in je spambox terecht kan komen, check deze dus ook altijd!

Helaas is het niet mogelijk om een artikel toe te voegen zodra je bestelling is betaald en geplaatst. Wil je nog iets bestellen? Plaats dan een nieuwe bestelling. Dan gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag!

Ja, dat kan!

Woon je in een ander land dan België? Dan zijn de verzendkosten als volgt:

  • Duitsland & Oostenrijk: Bestel op www.wolky.de voor lage verzendkosten.
  • Nederland: Bestel op www.wolky.nl voor lage verzendkosten. 
  • Engeland: Bestel op www.wolky.co.uk voor gratis verzending. 
  • Amerika: Bestel op www.wolky.com voor gratis verzending. 
  • Denemarken & Frankrijk: €8,95
  • Italië, Luxemburg, Spanje: €15,00
  • Zwitserland: €30,00
  • Australië en Nieuw Zeeland: verzending niet mogelijk
  • Alle overige landen: Standaard verzendkosten van €40,00. Liever een persoonlijke offerte voor een zending naar jouw land? Stuur ons een email: info@wolkyshop.be.

Meer informatie over verzending vind je hier.

Betalen

Wolky gebruikt een beveiligde server, de gegevens die je achterlaat op onze website, zijn hier goed beveiligd. Je hebt bij ons de mogelijkheid om te betalen via Bancontact, Visa,  Mastercard en Sofort. Heb je een PayPal account, dan kun je ook via deze weg jouw bestelling afronden.

Daarnaast kun je ook kiezen om veilig, achteraf te betalen voor je bestelling. Voor deze manier van bestellen werken we samen met Klarna. Je ontvangt eerst de gekozen items en kan tot 14 dagen na verzending de artikelen betalen of retourneren. Meer informatie over Klarna vind je hier. 

Wil je liever geen gegevens achterlaten op onze website maar wél een artikel bestellen? Zelfs dat kan! Neem dan telefonisch of per email contact op met onze klantenservice. Zij zullen het artikel voor je bestellen en afspraken maken over de levering.

Hier vind je meer informatie over bestellen en betalen

Wolky werkt samen met Klarna. Op deze manier bieden we jou de optie om artikelen bij ons te bestellen zonder deze direct af te rekenen: je kunt de producten eerst thuis rustig bekijken en passen. Na verzending van de artikelen, ontvang je een e-mail van Klarna met daarin de factuur en betalingsmogelijkheden. Je hoeft niet direct te betalen: Klarna geeft 14 dagen de tijd na verzending van de bestelling. De factuur betaal je aan Klarna (in plaats van aan wolkyshop.be).

Hier lees je meer over betalen met Klarna.

VERZENDING EN RETOUR

Voor zendingen naar België en Nederland wordt een kleine verzendingsbijdrage gerekend. Deze bijdrage bedraagt €2,49. Retourzendingen zijn gratis.

Woon je in een ander land dan België? Dan zijn de verzendkosten als volgt:

  • Duitsland & Oostenrijk: Bestel op www.wolky.de voor lage verzendkosten.
  • Nederland: Bestel op www.wolky.nl voor lage verzendkosten. 
  • Engeland: Bestel op www.wolky.co.uk voor gratis verzending. 
  • Amerika: Bestel op www.wolky.com voor gratis verzending. 
  • Denemarken & Frankrijk: €8,95
  • Italië, Luxemburg, Spanje: €15,00
  • Zwitserland: €30,00
  • Australië en Nieuw Zeeland: verzending niet mogelijk
  • Alle overige landen: Standaard verzendkosten van €40,00. Liever een persoonlijke offerte voor een zending naar jouw land? Stuur ons een email: info@wolkyshop.be.

Meer informatie over verzending vind je hier.

Alle orders worden van maandag t/m zaterdag binnen 24 uur verwerkt en veelal dezelfde dag nog verzonden. Standaard worden alle pakketten binnen België vervoerd met DPD. 

Jouw bestelling wordt standaard binnen 1 tot 3 werkdagen tussen 08.00 en 18.00 bezorgd. Heb je andere wensen met betrekking tot de levertijd van jouw pakket, laat dit dan aan ons weten, dan houden wij hier rekening mee,

Indien artikelen onverhoopt niet op voorraad zijn, nemen wij contact met je op. Beschikbaarheid van de artikelen is afhankelijk van de voorraad in onze winkels en magazijn. Indien je twee of meer artikelen hebt besteld, kan het voorkomen dat je jouw bestelling in delen krijgt geleverd omdat ze uit verschillende winkels komen. Voor België kan het voorkomen dat de pakketten door GLS geleverd worden, dit doen wij om de levering sneller te kunnen leveren.

Meer informatie over verzenden vind je hier. 

Neem zo snel mogelijk telefonisch, via e-mail of via Facebook of Instagram contact met ons op. We gaan dan gelijk voor je aan de slag en hopen het probleem zo op tijd te kunnen verhelpen.

Mocht je de schoenen – om welke reden dan ook – niet willen houden, mag je de schoenen altijd retourneren. Dit doe je door de stappen te volgen die staan uitgelegd op het formulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen. Al onze retouren worden verzonden met Bpost, je ontvangt hiervoor een retouretiket per mail zodra je je retour hebt aangemeld via jouw Wolky&Me account of via de pagina ‘gratis retour’ onderin de website.

Je mag jouw aankoop zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Je mag ons ook eerst – binnen 14 dagen – kenbaar maken dat je (een gedeelte van) jouw bestelling gaat retourneren. Na aanmelding heb je nog 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.

Voor gratis retourneren vragen we je om het etiket te gebruiken die je na aanmelding van je retour per mail hebt ontvangen. Wil je je pakket op een andere manier terugzenden? Dit mag; de verzendkosten zijn dan voor eigen rekening.

Stuur retourzendingen voldoende gefrankeerd naar:

Wolky, Ambachtstraat 2, 7041 GC  ‘s Heerenberg , NL.

Let op: leg een briefje in de doos met daarop jouw naam, e-mailadres, ordernummer en adresgegevens. Zo weten we van wie het pakket afkomstig is.

Alle retouren worden binnen 4 dagen na ontvangst behandeld.  Wij betalen je bij een retour zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 5 dagen na het aanmelden van de retour terug.

Meer informatie over het retourneren van je artikelen vind je hier.

Je mag jouw aankoop zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Je mag ons ook eerst – binnen 14 dagen – kenbaar maken dat je (een gedeelte van) jouw bestelling gaat retourneren. Na aanmelding heb je nog 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.

Voor gratis retourneren vragen we je om het etiket te gebruiken die je na aanmelding van je retour per mail hebt ontvangen. Wil je je pakket op een andere manier terugzenden? Dit mag; de verzendkosten zijn dan voor eigen rekening.

Stuur retourzendingen voldoende gefrankeerd naar:

Wolky, Ulenpasweg 5-3, 7041 GB  ‘s Heerenberg, NL.

Let op: leg een briefje in de doos met daarop jouw naam, e-mailadres, ordernummer en adresgegevens. Zo weten we van wie het pakket afkomstig is.

Meer informatie over het retourneren van je artikelen vind je hier.

In de meeste opties die wij aanbieden op onze website, heb je de bestelling voorafgaand aan levering betaalt. Wil je een gedeelte van de bestelling retourneren, volg dan de stappen aangegeven bij het retourproces. Wij storten jou uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangt van het retour, het aankoopbedrag retour.

Heb je gekozen voor de optie achteraf betalen met Klarna? Dan is het wel mogelijk om alleen te betalen voor de producten die je daadwerkelijk houdt. Indien je een deel van je bestelling retour stuurt binnen de betaaltermijn van 14 dagen, hoef je alleen de door jou behouden artikelen te betalen. Nadat wij jouw retourzending in ontvangst hebben genomen, ontvang je een e-mail met hierin het nieuwe rekeningbedrag van Klarna.

Is de betaaltermijn van 14 dagen echter al verstreken, dan dien je de gehele rekening aan Klarna te voldoen om bijkomende kosten te voorkomen. Nadat wij jouw retourzending ontvangen hebben, of nadat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, wordt het door jou teveel betaalde bedrag door Klarna terug op jouw rekening gestort.

Meer informatie over achteraf betalen met Klarna, vind je hier. 

Wolky&ME account

Wolky&Me is het online spaarprogramma van Wolky. Als Wolky&Me member heb je een account bij Wolky waarin je altijd up-to-date bent over je laatste bestellingen. Je kunt al je bestellingen terugvinden, informatie aanpassen en supersnel een retour aanmelden. Dat niet alleen: je spaart ook automatisch punten bij elke aankoop die je doet online én in de winkel!

Lees meer over Wolky&Me punten sparen hier. 

Het activeren van een Wolky&Me account

Je kunt je gemakkelijk aanmelden voor een Wolky&Me account. Ga hiervoor naar: Mijn profiel. Vul je gegevens in en klik op de knop “registreren”. Je zult binnen enkele minuten een mail ontvangen van Wolky met daarin een verificatiecode. Let op! Deze mail kan ook automatisch naar je spam folder worden gestuurd. Vul vervolgens deze code handmatig in op de website en voilá: vanaf nu spaar je automatisch punten met elke aankoop die je bij Wolky doet!

Het heractiveren van een Wolky&Me account

Heb je in het verleden al een account aangemaakt op Wolky? Om veiligheidsredenen vragen we je om je account te heractiveren. Daarna wordt jouw opgebouwde shoptegoed automatisch toegevoegd.

Dit doe je als volgt:

1. Ga naar Mijn profiel
2. Log hier in met het e-mailadres waarmee je in het verleden ook hebt ingelogd. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’
3. Je ontvangt nu een e-mail met daarin een verificatiecode. Vul deze code handmatig in op de website en voilá: je account is geheractiveerd. Vanaf nu spaar je automatisch punten met elke aankoop die je bij Wolky doet!

Heb je de bovenstaande stappen gevolgd maar kan je nog steeds niet in loggen? Probeer dan de pagina te refreshen om het nog een keer te proberen. Heb je in het verleden al een account aangemaakt bij Wolky? Wegens veiligheidsredenen vragen we je om je account te heractiveren. Volg de onderstaande stappen:

1. Ga naar Mijn profiel 
2. Log hier in met het e-mailadres waarmee je in het verleden ook hebt ingelogd. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’
3. Je ontvangt nu een e-mail met daarin een verificatiecode. Vul deze code in op de website en voilá: je account is geheractiveerd. Vanaf nu spaar je automatisch punten met elke aankoop die je bij Wolky doet!

Heb je nog steeds geen toegang tot je account? Of werkt je bevestigingscode niet? Vraag een nieuwe code aan door op de knop “verstuur opnieuw” te drukken, of neem contact op met onze klantenservice

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem. Stel je wachtwoord opnieuw in door naar deze link te gaan: Wachtwoord vergeten. Vul je e-mailadres in en je ontvangt binnen enkele minuten een wachtwoord reset-email van Wolkyshop. Houd er rekening mee dat de mail ook in je spam folder terecht kan komen. We raden we je aan om minimaal 10 minuten te wachten voor je nog een poging tot resetten waagt.

Geen e-mail ontvangen? Of werkt er iets niet? Neem dan contact op met onze klantenservice

Je kunt je adresgegevens gemakkelijk wijzigen. Ga naar je Wolky&Me account en klik op het kopje “mijn gegevens”. Hier zie je je persoonsgegevens en je factuuradres staan. Klik vervolgens op de blauwe knop “informatie aanpassen” om je gegevens te wijzigen. Vergeet uiteraard niet om op “opslaan” te klikken!

Wanneer je een account hebt, spaar je automatisch voor Wolky&Me punten vanaf de eerste aankoop. Bij elke bestede euro (€1,-) in onze winkel of onze webshop ontvang je een Wolky&Me spaar- punt. Geef in de winkel aan de medewerker door dat je Wolky&Me member bent om er zeker van te zijn dat jouw punten worden toegevoegd. Bij het bereiken van 200 punten, worden je punten ná 30 dagen automatisch omgezet naar een online shoptegoed ter waarde van €10,00. Dit shoptegoed blijft één jaar geldig en kan je uitgeven op alle producten in onze webshop én in alle Wolkyshop winkels. In de winkel of in de checkout op de website kun je zelf aangeven of je je tegoed wil gebruiken. Jouw account wordt gekoppeld aan je naam en e-mailadres; geen gedoe met stempelkaarten en pasjes dus! Meer weten over Wolky&Me? Dat lees je op deze Wolky&Me pagina.

Wil je je shoptegoed inzetten? Dat kan! Bij het bereiken van 200 punten, worden je punten ná 30 dagen automatisch omgezet naar een online shoptegoed ter waarde van €10,00. Hier zal je ook een mail over ontvangen. Dit shoptegoed blijft één jaar geldig en kan je uitgeven op alle producten in onze webshop én in alle Wolkyshop winkels. 

In je Wolky&Me account zie je een actueel overzicht van je gespaarde punten. Zodra je je bestelling in je winkelmandje hebt geplaatst, wordt er bij stap 4 “betaalmethode” gevraagd of je je shoptegoed wil gebruiken. Dit kun je gemakkelijk aanvinken. Uiteraard kun je je shoptegoed ook opsparen en uitgeven bij je volgende aankoop.  

Kom je er niet helemaal uit? Of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met de klantenservice

In je Wolky&Me account zie je precies hoeveel punten je hebt gespaard. Ga naar je Wolky&Me account en klik op het kopje “mijn shoptegoed”. Hier zie je je gespaarde punten. Bij het bereiken van 200 punten, worden je punten automatisch omgezet naar een online shoptegoed ter waarde van €10,00. Dit shoptegoed blijft één jaar geldig en kan je uitgeven op alle producten in onze webshop én in alle Wolkyshop winkels.

In de winkel kun je ook gemakkelijk voor punten sparen. Dit kan in alle Wolkyshop winkels! Het is hierbij wel belangrijk dat je hetzelfde e-mailadres doorgeeft dat gekoppeld is aan je Wolky&Me account. Hou er rekening mee dat punten pas aan het einde van de dag bijgeschreven worden aan je account. 

Garantie en klachten

Alle Wolky’s hebben garantie op materiaal- en fabricagefouten. Uiteraard geldt hierbij ook alle wettelijke rechten. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. 

Wolky neemt verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en bruikbaarheid van alle producten die door Wolky worden verkocht. Je mag van onze producten duurzaamheid en loopgenot verwachten. Heb je het idee dat er iets mis is met een artikel gekocht bij Wolky? Aarzel niet en neem contact met ons op. Je ontvangt van ons binnen een werkdag een inhoudelijke reactie op alle vragen en klachten. Wat de situatie ook is; onze doelstelling is 100 procent tevreden klanten, we zoeken altijd een passende oplossing.

Wolky is ook lid van INretail, Thuiswinkel.org en BeCommerce,  we voldoen ook aan alle leveringsvoorwaarden van deze partijen om ervoor te zorgen dat online winkelen een prettige ervaring blijft. 

Heb je een klacht over een artikel van Wolky? Ben je niet tevreden over een artikel en vind je dat je aanspraak maakt op garantie? Neem contact met ons op door een mail te sturen naar info@wolkyshop.be. Plaats in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en het ordernummer van jouw bestelling. Via deze manier kunnen we jou het snelst helpen. Wij streven er naar om binnen twee werkdagen contact met je op te nemen om tot een passende oplossing te komen. Je krijgt in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Mochten wij er aan de hand van de foto’s niet uitkomen, vragen we je om het product naar ons op te sturen ter observatie en/of reparatie.

Neem je liever telefonisch contact op over een artikel? Dit kan op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Je kunt ons bereiken via: +3138 4226728.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Heb je een klacht over service van Wolky?  Neem contact met ons op door een mail te sturen naar info@wolkyshop.be. Via deze manier kunnen we jou het snelst helpen. Wij streven er naar om binnen twee werkdagen contact met je op te nemen om tot een passende oplossing te komen. Je krijgt in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons.

Neem je liever telefonisch contact op over een artikel? Dit kan op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Je kunt ons bereiken via: +3138 4226728.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Advies

We helpen je graag bij het vinden van het juiste paar schoenen voor jou. Heb je bijvoorbeeld vragen over de pasvorm, de materialen of de juiste maat; onze klantenservice helpt je graag verder op weg. Je kunt ons bereiken per telefoon, e-mail, WhatsApp of stel je vraag via social media. Op onze contactpagina vind je alle manieren om ons te bereiken. 

Het is algemeen bekend; als je je schoenen goed onderhoud, gaan ze extra lang mee. Op onze webshop vind je tal van onderhoudsproducten die je helpen de levensduur van je schoenen te verlengen. We hebben een eigen Wolky All Protect spray en daarnaast adviseren we de producten van Collonil. Hier vind je al onze adviezen voor het behandelen van je schoenen per leersoort.

Wanneer je schoenen in je winkelmandje hebt geplaatst, verschijnt hier altijd een aantal onderhoudsproducten die goed passen bij de schoenen die je wil gaan bestellen. Gelukkig weten onze medewerkers ook álles van het onderhouden van je schoenen; neem contact met ons op en we helpen je graag verder!

Klik hier voor de schoenmaten omreken tabel van Europese maten naar Engelse of USA maten. 

Bij de productomschrijving van elke schoen staat aangegeven wat de hakhoogte is. Van laarzen en boots staat tevens de schachtomtrek en schachthoogte vermeld.

Alle damesmodellen zijn opgemeten in maat 38; voor de herenmodellen hebben we maat 42 gebruikt. Deze afmetingen gelden als indicatie om je te helpen je maat te bepalen en kunnen – afhankelijk van de maat – naar boven of naar beneden afwijken. 

Hakhoogte meten
Meet aan de achterkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot aan het punt waar de hak de hiel van de schoen raakt. Let op bij het opmeten van schoenen met een verzonken hak, deze zijn optisch hoger dan ze in werkelijkheid zijn. Bij de productomschrijving staat de daadwerkelijke hoogte van de hak vermeld. Bij modellen die een verzonken hak hebben staat dit in de omschrijving erbij vermeld.

Schachthoogte meten
Om te kunnen bepalen tot waar onder de knie de laars ophoudt wordt de schachthoogte gemeten. De schacht is het bovenste gedeelte van de laars, vanaf je enkel tot aan de bovenkant. De schachthoogte is altijd gemeten vanaf de achterzijde van de laars. Je begint aan de bovenkant van de hak en meet dan helemaal door tot aan het hoogste puntje aan de achterzijde van de laars. De hak wordt dus nooit in de meting mee genomen!

Schachtomtrek meten
De omtrek van de schacht is gemeten aan de bovenzijde van de laars. Let er hier ook op dat het materiaal of afwerking van de laars bepalend is. Als de laars een elastiek heeft is de laars nog rekbaar bij de schacht, hier wordt met het meten geen rekening mee gehouden, het betekent wel dat er nog wat extra speling is.

Schachtwijdte meten
Voor het meten van de schacht wordt de schacht op de grootst meetbare omtrek gemeten. Dit is van toepassing bij de middelhoge en lange laarzen en is vaak bij de kuiten.

Fraude herkennen

Via onze eigen website www.wolkyshop.be kun je veilig en vertrouwd Wolky schoenen bestellen. Tijdens het betaalproces word je doorgestuurd naar een beveiligde pagina waar je de betaalgegevens kunt invoeren. Ook kun je ervoor kiezen om achteraf te betalen voor je bestelling. Zo ben je er bij ons van verzekerd dat je schoenen écht zijn geleverd, voordat je voor je schoenen hebt betaald. Wil je meer weten over achteraf betalen met Klarna? Kijk dan hier. Heb je nog vragen? Onze klantenservice staat klaar om je te helpen. Ook bij gerenommeerde Wolky-dealers kun je veilig online aankopen doen. Op deze pagina vind je alle aaneengesloten Wolky-verkooppunten. Deze webpagina bevat de juiste links naar onze dealers. Navigeer je vanuit onze website naar de website van een Wolky-verkooppunt? Dan kom je bij de juiste webpagina terecht.

Oplichtingswebsites zijn vaak moeilijk te onderscheiden van betrouwbare webshops. Oplichters proberen webwinkels minder verdacht te maken, door de naam, de afbeeldingen en het ontwerp van de echte winkel te misbruiken. 

Hierdoor kan het lastig zijn in te schatten of een webshop betrouwbaar is. Hoe herken je nu een betrouwbare webshop? Hieronder vind je een aantal tips:

  1. Vergelijk de prijzen en denk logisch na: soms zijn prijzen te mooi om waar te zijn. Hanteren alle websites die je bent tegengekomen een nagenoeg uniforme prijs, maar is er één website die een veel goedkopere prijs biedt? De kans is groot dat deze website niet betrouwbaar is. Veel nepwebshops die Wolky schoenen verkopen, bieden de volledige collectie aan voor 50% korting. Hier is sprake van ‘prijzen die te mooi zijn om waar te zijn’. Wees extra voorzichtig met extreem hoge kortingen!
  2. Let op de URL van de website: de webshop moet zijn beveiligd met een SSL-verbinding. Dit kun je gemakkelijk controleren door te kijken of er een slotje voor het webadres in je browser staat. Controleer de beveiliging door op het slotje te klikken.
  3. Kijk naar keurmerken: kijk goed naar de keurmerken op websites. Keurmerken zijn klikbaar en leiden je naar een certificaat van de webwinkel. Let op: er bestaan verschillende webwinkelkeurmerken.
  4. Let op de tekst en opmaak: nepwebshops gaan er steeds beter uitzien. Toch is het belangrijk om goed te kijken naar de indeling van de website en de teksten. Vaak bevatten nepwebshops zinnen met een slechte opbouw of spelfouten.
  5. Focus op de betaalmethoden: veel webshops hebben tegenwoordig veel verschillende mogelijkheden om te betalen. Ook zijn ze wettelijk verplicht om (gedeeltelijk) achteraf betalen mogelijk te maken. Biedt de webshop maar één mogelijkheid om vooraf het gehele bedrag betalen? De kans is groot dat dit geen echte webshop is!
  6. Lees reviews: heel belangrijk! Lees reviews over webshops en leer meer over de ervaringen van anderen. Er staan voldoende verhalen over oplichting op het internet, dus even een korte check raden we zeker aan!
  7. Bekijk contactgegevens: zijn de contactgegevens van een webshop moeilijk te vinden? Of zijn de gegevens nep? Dan heb je te maken met een nepwebshop.

Ben je nog niet zeker van de website die je hebt gevonden? Neem gerust contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag!  

Creditcards hebben een chargeback-regeling. Dit houdt in dat je je geld terug kunt vragen. Hier kun je gebruik van maken als je een bestelling niet hebt ontvangen, als een product beschadigd is bij aankomst, of als je een ander product ontvangt dan je hebt besteld. De creditcardmaatschappij vordert het geld terug bij de verkoper. Aankopen betaalt met je creditcard zijn over het algemeen verzekerd. Een nadeel is dat je creditcardgegevens in de verkeerde handen kunnen komen. Vaak is er daarom een extra beveiliging via je mobiel bij betalingen met je creditcard.

Paypal heeft aankoopbescherming. Als je een product hebt betaald met Paypal en je ontvangt niets, dan krijg je je geld terug via Paypal. Ook krijg je je geld terug als het product beschadigd raakt tijdens de verzending of als een ander product wordt geleverd. Je moet dan wel zelf een claim indienen.

Webwinkels zijn wettelijk verplicht een optie aan te bieden waarbij je minstens de helft van het bedrag achteraf kunt betalen. De bekendste mogelijkheden zijn AfterPay en Klarna. Let extra goed op of een website deze mogelijkheid biedt! 

Op Facebook en Instagram wordt veel fraude gepleegd met advertenties. Wolky advertenties zijn altijd in dezelfde stijl opgebouwd als de website. Ook hier is het van belang om goed op de prijzen te letten. Zie je een advertentie langskomen met 50% korting op de gehele Wolky-collectie? Dan is de kans groot dat dit een nepadvertentie is.

Lang niet alle online reclame is betrouwbaar, dus let goed op bij aanbiedingen in een advertentie en klik nooit zomaar op een link. Ben je via een link op een webshop gekomen? Let extra goed op en bekijk onze tips nog eens aandachtig. Dat een bedrijf advertenties heeft, zegt niets over de betrouwbaarheid.

Als je bent opgelicht, raden we aan aangifte te doen bij de politie. Dit kan online via deze website

Heb je betaald met een creditcard of Paypal? Vraag of je geld teruggestort kan worden en meld de oplichting bij het betaalsysteem.

Houd je bank- of creditcardafschriften in de gaten. Soms worden deze gegevens misbruikt om online goederen te betalen.

Als het gaat om een website die is nagebootst van een andere website, maak dan ook een melding bij de desbetreffende webshop. Heb je een website gevonden die onze website nabootst? Geef het hier via onze klantenservice aan ons door. 

Kan je het antwoord dat je zoekt niet vinden?
Neem contact met ons op.

Behandel 

Deze schoenen zijn van uitstekende kwaliteit! En wil je ze zo houden? Dan raden we je aan om de volgende producten te gebruiken.

Vul onderstaande gegevens in om de schoenen te reserveren in de Wolkyshop in . We nemen contact met je op zodra de schoenen klaar staan op de passen.
Sluiten